Hjem Fisketips Spillet Søgning Fisk Hjælp Bookmark and Share
Status
Du er ikke logget ind.
Login
Glemt dit password?
Opret mig
Nyheder
Nyheder ialt: 11822
Milde makrel: Popul...
Forurening af bæk:...
74-årig omkommer i...
Algerne invaderer D...
Advarer svømmere om...
Laserkanoner skal t...
Aggressive japanske...
Stille og varmt vej...
Stort udslip af gyl...
Iltsvind i kontrolf...
Flere nyheder
Nyt sidste år
De fangede en kæmpe...
Kæmpetun sætter dob...
Tusindvis af frivil...
Mand efterlyses: Ka...
Svup i haven: Kommu...
Stort hummergilde p...
Biolog slår fast: S...
Gense videoen: To f...
VIDEO: Lystfisker o...
En 100 år gammel tr...
Artikler
Artikler ialt:139
Start med fiskeriet
Isfiskeri
Snør de flade - del ...
Der fiskes fra isbry...
Varulve på krogen
Esrum Sø
Fluebinding #6 - And...
RSS-Feeds nu (igen) ...
Fluebinding #5 - Whi...
Fluebinding #4 - Dub...
Flere artikler
Dialog
Gruppe -> Ej accept. indlæg
Sdanboe
Indlæg af: truntetrut d. 16-10-2012 08:55:00
Kære Sdanboe
Ds jeg ikke finder det nødvendigt at ødelægge folks tråde ved at svare på dine grove beskyldninger om tyvfiskeri og hvad du ellers kan finde på, vil jeg gerne her give dig svar på tiltale..

*Jeg finder bestemt ikke at fiskeri i en lille sø på en mark eller skov betegnes som tyvfiskeri, medmindre det selvfølgelig forgår med garn og fiskene tages med hjem.

*Jeg syns ligeledes at der er meget stor forskel på hvornår men kan "tillade" sig at dyrke denne form for "tyvfiskeri" med stang.
Jeg finder det ikke rimeligt at "tyvfiske" i feks fredningsbælter eller havne hvor alle ved at fiskeri er forbudt.
Tilgengæld stiller jeg mig gerne i en sø på en mark eller i en skov uden at spørge om lov..

*Du har kommenteret et emne jeg har skrevet på, med påskriften at jeg skal lære loven at kende inden jeg tuder mere, jeg forstår den ikke helt men lad nu det være det..

Til sidst må jeg sige at selvom du ligger øverst i top 10 her på siden gør det dig ikke til noget orakel, og jeg må indrømme at jeg troede at en person som dig, ville forsøge at holde en ordentlig tone herinde, men man keh jo tage fejl af folk...
I min optik er man ikke hævet over andre blot fordi man har sit navn i top 10, tværdigmod så viser det blot at du bruger mere tid på at gemme dig bagved din skærm og spille smart, end du bruger på at fiske..
Jeg syns du er en klaphat og mener derfor ikke at du bør skrive i mine tråde (bortset fra denne) fremover.

De venligste hilsener
"Trunte fjæset"

Kommentar fra: Greg d.16-10-2012 08:58:31
Du er da helt galt afmarcherete, selvfølgelig fisker man da ikke bare i en sø/markhul uden at få lov af ejeren.

Hvorfor har du så ondt i røven over at Sdanboe ligger på førstepladsen? Nager det dig at du ikke har nogen point?

Tør øjnene og kom ind i kampen igen.

- Frank

Kommentar fra: muggert d.16-10-2012 09:04:02
Uden at tage stilling til emnet "tyvfiskeri", synes jeg også at sdanboes kommentar i tråden om Ishøj, virkede irrelevant og ganske provokerende. Tror ihvertfald ikke det hjalp trådstarteren. Fint hvis i kan debattere i denne tråd, da diskussionen er interessant.

Kommentar fra: hansenfiskeren d.16-10-2012 09:07:13
Vil nok sige at man kan holde en ordentlig tone uanset hvad,

Men og tyvfiske er forbudt ! Og hvis en stod i min havedam og fiskede eller hvis jeg havde et vandhul på en mark så ville jeg skam slippe hunden løs og jagte vedkommende væk, man vil jo heller ikk have folk står i ens stue fordi der er fodbold :-) om du står på en mark, en have, eller huset så er det ulovlig indtrængning.

K&B
Kevin

Kommentar fra: dytti2 d.16-10-2012 10:17:20
Indlæg fra truntetrut klippet i en anden tråd:

"Jeg må være ærlig og sige at det rager mig en skid, om nogle syns at det er dårlig stil...
Her på Sjælland ligger der adskellige søer rundt omkring som ingen kan få lov af fiske i, heller ikke selvom man spørger pænt eller sågår tilbyder betaling.. Så jeg må være ærlig at sige at jeg gerne fisker steder hvor jeg enten ved eller ikke ved om jeg må fiske..

Og til dig Bennylaarsen så vil jeg da gerne fiske i din sø, og slip du bare dine hunde løs, så får du dem jo aflivet på statens regning, samt en hyggelig lille 1-værelses ganske gratis for vold.."

Hvor er den sobre tone i det indlæg?
Du opfordre til ulovligheder - Du er ligeglad med at du bevidst foretager ulovligheder - og så tror jeg nok at du skal sætte dig ind i reglerne for færdsel på privat ejendom - med hunde.

En anden ting: Hvis du gerne vil have sympati og forståelse, så er det en god ide at lave en profilbeskrivelse på dit brugernavn. Lige nu er der ingen der aner hvem du er.
Du kunne være alt fra en snotnæset 12 årig provo, til en senil 90 årig tosse.

Kommentar fra: truntetrut d.16-10-2012 10:58:14
Jeg beder ikke om sympati og forståelse, jeg fremlægger blot min mening i et emne hvor folk frit kan komme med kommentar hvis de ønsker det..
Med hensyn til at fiske steder hvor det ikke er tilladt, skal det siges at her ikke er tale om at stille sig og fiske på steder hvor der er tydelig skiltning eller fredningsbælter..
Jeg taler om små vandhuller på marker og i skoven som ingen bruger til noget, hvor der intet står og hvor man kan fiske uden at genere privatlivets fred.

Kommentar fra: truntetrut d.16-10-2012 11:03:23
Jeg glemte lige at tilføje at med hensyn til point systemet så er jeg sådan set ligeglad hvem der står øverst, det kan jo ikke bruges til noget..
Du kan intet vinde, ingen ved hvordan det fungere, point bliver givet til den første der svare, uanset svaret..

Kommentar fra: truntetrut d.16-10-2012 11:09:54
Forresten så er jeg skam inde i reglerne for færdsel på privat ejendom, med hunde..
Jævnfør hundeloven er det dig som ejer af hunden der har det fulde ansvar samt erstatningspligt overfor de skader din hund forvolder, også selvom der er tale om "ulovlig indtrængen"..
Du må jo heller ikke selv slå en indbrudstyv ned hvis du tilfældigvis overrasker ham i din stue..

Kommentar fra: Greg d.16-10-2012 11:13:29
Men alligevel generer det dig at Sdanboe ligger øverst og så skal han lige svines for han skal dælme ikke tro han er noget, bare fordi han ligger øverst i et pointsystem, som er dig ligegyldigt... ;o)

Janteloven længe leve ;o)

Hvordan kan du tro at du vil få bare det mindste medhold i en tråd hvor du holder hårdt på at fiske hvor DU vil og ellers skide på hvem der ejer søen/vandhullet?

Total dårlig stil, hele vejen igennem, især fordi du ikke selv forstår at holde en sober tone, som du anfagter at andre bør ;o)

- Frank

Kommentar fra: andersenone d.16-10-2012 12:00:37
Kast med tang .... Hele dagen lang ... Det er ingen skam , så længe ørred er tam... Dette giver ingen mening men kvaliteten i denne tråd er heller ikke ligefrem oplysende... Jeg tager sgu ud og fisker...

Kommentar fra: Bertelsen d.16-10-2012 12:11:37
Trunte: Samtlige af dine argumenter falder igennem, når du begynder på personlige angreb. At oprette en tråd som denne, er jo kun for at lave ballade. Bullshit siger jeg bare....

Bertelsen

Kommentar fra: hansenfiskeren d.16-10-2012 13:00:24
Hvis en indbrudstyv står i min stue så får han fandme på hatten så det siger småkage ! Og så er jeg ligeglad om du må yde selvtægt, men og beskytte min familie kommer først om jeg så skal stå til ansvar senere. Truntetrut ville du selv stå og kigge på en fremmed mand i dit hjem , og kun fortælle du har ringet til politiet ? Så kan han jo fortsætte i nogle minutter endnu, imens du skænker ham en kop kaffe.

Kommentar fra: truntetrut d.16-10-2012 14:31:53
Nej det er bestemt ikke det jeg siger, og jeg syns det er vigtigt at prøve og skille de to ting ad..
Jeg taler om fiskeri på en mark, hvor det ikke genere nogle..
Et indbrud er noget helt andet..

Kommentar fra: dytti2 d.16-10-2012 14:55:36
Hvis det var min mark, ville det da genere mig, hvis der ikke var givet tilladelse :-)

Kommentar fra: peter.a.larsen d.16-10-2012 14:59:32
@truntetrut: har du overvejet at spørge ejeren om tilladelse? Det har jeg faktisk ret gode erfaringer med. Og møder man så efterfølgende ejeren, så kommer han med et smil i stedet for hunde og haglgevær.

Mvh. Peter

Kommentar fra: sdanboe d.16-10-2012 15:46:41
Du aner ikke hvad du snakker om trunte mund.
Du kunne jo prøve at sende dit fnidder i en fiskepost fremfor at øffe offfentligt. Ja jeg provokerer dig når su tilsidesætter loven og opfordrer andre.til det samme.
Jeg har ca 300 fisketure om året, så der tog du fejl igen. Trist du er så negativ i dit sind, men frisk luft kan kurere det. Så ud og fisk med dig....
Jeg er intet orakel men jeg opretter ikke personlige tråde blot for at få afløb for mine aggressioner. Og hvis du kendte mig ville du finde ud af at du tager fejl.
Op på hesten, men lad være med tude fordi du får på hatten grundet dine udsagn. Der afregnes kontant på fora som disse når man træder ved siden af

:)

Næste gang send en post eller klag til WM så klarer han det

Kommentar fra: slamfisker d.16-10-2012 15:53:06
Trunteprut - sikke noget fis. Du kan ikke selv vurdere, om det generer andre -

"ikke genere nogle.." Sig du det til den sure ejers bidske hund, når det fanger dig i rumpen :-)

Kommentar fra: zoidberg1983 d.16-10-2012 16:06:37
hansenfiskeren: du kan simpelhen ikke sammenligne, at fiske ulovligt i en lille privat sø med et indbrud i hjemmet!!!
ja vi er enig i, at hvis der står en fremmede i ens hjem midt om natten, så skal familien beskyttes, for hver en pris.
men at pudse hunden på en der fisker ved en lille sø, er da noget så idiotisk som det kan være!!!!
tag da hellere en dialog med personen, højest sandsyndlig, vil personen smutte uden den store dramatik.
hvis det var mig du pudsede din hund på, fordi jeg fiskede ulovligt, så måtte du hellere være klar på at slæppe din hund med hjem igen i en sort affalds pose...

Kommentar fra: cigaren d.16-10-2012 16:19:47
Tag 1 Tudekiks

Kommentar fra: hansenfiskeren d.16-10-2012 16:40:11
Zoidberg: stod du på min ejendom uden tilladelse så ville jeg sende hunden ud, og hvis hunden endte i en plastikpose så skulle du ud og købe nye tænder ;-) man ejer jo noget land eller et hus fordi man har købt og betalt for det ! Så skal sådan en lille prinsesse ikke komme og tro de kan fise rundt på min ejendom hvis jeg altså havde en :-)

Kommentar fra: zoidberg1983 d.16-10-2012 16:54:39
EN HUND ER IKKE ET VÅBEN!!!

men i tilfælde af at du bankede mine tænder ud, så er det nu ikke mig der skal betale...
og hvis du fik den ide at du ville ringe efter politiet, istedet for at gøre mig tandløs, jamen så ville det være dig de ville tage med i stedet for.
jeg vil kunne aflive din hund i selvforsvar uden politiet ville kunne gøre noget ved det.

Kommentar fra: hansenfiskeren d.16-10-2012 16:58:50
Du kunne jo prøve ;-) men så får du ihvertfald tænderne i en pose :-) nå men anyway, skal bruge min tid på at fiske og ikke på talentløse hunde killer ;-)

God dag !

Kommentar fra: Bertelsen d.16-10-2012 17:10:29
Min far er bare større end din - og meget stærkere...

Kommentar fra: zoidberg1983 d.16-10-2012 17:13:52
jamen god fiske tur, jeg håber bare for din hund, at du tænker dig om inden du pudser den på nogen.
den kan jo ikke gøre for at sin ejer er ligeglad med den...
og hvis du er så stor og stærk som du skriver, så gå da hellere selv igang med at slå tænderne løs på dem, og hold din uden for slagsmålet...

god dag !

Kommentar fra: hansenfiskeren d.16-10-2012 17:14:17
Bertelsen ; kender ikk min far så sikkert nok :-)

Kommentar fra: Bertelsen d.16-10-2012 17:22:00
Måske ikke... men stærkmands-debatten er på samme niveau ;)

Kommentar fra: crow d.16-10-2012 17:39:45
Ahhh forhelvede luk den tråd her. Det bliver nok næppe mere rød stue. Trusler om hund og tænder i en pose, prøv lige og kom op på niveu hansenfisker....

Kommentar fra: webmaster d.16-10-2012 17:51:53
Tråden er smidt i "skraldespanden". Brugeren der oprettede den har fået en advarsel.
Direkte personangreb på brugere er i strid med reglerne.

Kommentar fra: SørenFrederik d.16-10-2012 21:07:19
++ til webmaster!!!!
Sørens far

Kommentar fra: Skovborg d.18-10-2012 09:13:10
Ja man skulle tro det foregik i skolegården den debat her. Total barnligt med trusler osv..fint den endte i skraldespanden.

Du skal logge dig ind, for at kunne svare eller lave egne indlæg.

Er du ikke allerede oprettet, kan du oprette en konto ganske gratis.

Top 10
saja3489
toraa3479
Hardy u3326
Jan R. Jensen3205
udland663179
Storfisk3175
Bersaerk3142
blep3132
bennylaarsen3125
redvultur3118
Målinger
Fisk og Ferie
Tangeværket
Åernes tilstand i den nye struktur
Jagt
Konkurrence
Hornfisk
Grejindkøb
Fisketegnsmidler
Føler fisk smerte?
Fisketegn
Flere målinger
Links
Links ialt: 123
fiskeatlas.dk
Fly Fishing History
Steen Ulnits
The Complete Angler ...
Lystfiskeroplysninge...
Henrik Leth
Niels Vestergaard
Dansk Amatørfiskefor...
Gyllebomben
Brugernes hjemmeside...
Flere links
Kontakt