Hjem Fisketips Spillet Søgning Fisk Hjælp Bookmark and Share
Flere artikler
Dialog
Gruppe -> Snik-Snak
At pakke til en fisketur...
Indlæg af: dennisjustweiling d. 17-02-2013 19:22:10
Kender i det at man har planlagt at nu skal man ud og fiske næste dag... så begynder man at pakke, og pakke, og pakke, pakke ud, sortere, tilføje... ej den her blink kunne jeg måske også bruge... soterne fra, og binde måske en 10 forskellige fluer selvom man har rigelig i forvejen...
det hele ender med at man kommer afsted med udstyr til fiskeorgie på flere uger, men man skulle bare have lidt simpelt med.

Er jeg den eneste der har den last?

Hilsen Dennis

Kommentar fra: Brunoesox d.17-02-2013 19:42:46
Hejsa Dennis
Ja det fænomen kender jeg rigtig godt, især mine kammier.. :-)

Men det er blevet bedre heldigvis.. Ufattelig alt det unødvendige grej, jeg slæbte på!!
Smiler :-)

Mvh Bruno

Kommentar fra: udland66 d.17-02-2013 19:59:50
Ja det kender de fleste vist.
jeg har altid pakket alt for man skulle ikke stå ved vandet og mangle lige præcis det der giver fisk den dag.
men når man skal hjem har man ikke fundet det alligevel som skulle give alle fiskene. Men så tænker man allerede på næste tur og hvad man evt. har glemt at tage med :-)

Kommentar fra: dennisjustweiling d.17-02-2013 20:01:17
ha ha ha det kender jeg bare for godt... kommer sku i en go kondi ved at komme på fisketur :D

Kommentar fra: Multe Per d.17-02-2013 20:10:41
Når jeg henter min kammerat, Står han på fortorvet og ligner en der er smidt ud hjemmefra.

Kommentar fra: Bad One d.17-02-2013 20:13:48
haha Per.

Hellere pakke i god tid.

Boede for mange år siden på amager, og havde planlagt en medetur til Lammefjordskanalerne.
Hjulene fik spolet ny line på aftenen før og lagt på spisebordet.

Der lå de sgu stadig da jeg stod ved vandet næste morgen......arrrrhh

Kommentar fra: dennisjustweiling d.17-02-2013 20:28:14
ja man vil jo gerne have alt det gode med så man er klar til enhver situation :P

Kommentar fra: mortenmøller d.17-02-2013 20:30:24
ja... jeg ligner som regel noget fra special ops force når jeg er klar...

alle 17 lommer fyldt til bristepunktet og tasken fyldt med alverdens ting.

Kommentar fra: dennisjustweiling d.17-02-2013 20:44:28
ja det kunne blive en ny disciplin til OL, kan lige se det for mig... 2000 M endegrejs buffet all-you-can-fish på tid... :P

Kommentar fra: saja d.17-02-2013 21:24:41
Jeg har ikke de hjertekvababbelser inden jeg tager på tur.
Jeg har konstant 6 blink pakket og klar - dem jeg mener er gode for årstiden. Hvis jeg vælger at fiske med blink, så tager jeg den box, og for det meste får jeg kun brugt 2 af blinkene på en tur.
Hvis jeg fisker bombarda, har jeg 3 oprullede forfang med to fluer på hver, som jeg mener er egnede til årstiden, og jeg får sjældent brug for dem alle på en fisketur.
Hjemmefra har jeg bestemt mig for om jeg fisker blink eller bombarda, og tager kun et af holdene med.
Hilsen
Jan

Kommentar fra: Brunoesox d.17-02-2013 21:37:58
Man skulle tro jeg havde lært det tricks af dig... Smiler
Mvh Bruno

Kommentar fra: dennisjustweiling d.17-02-2013 22:22:46
okay sådan jeg har det slet ikke, måske når jeg kommer til at kende de strækninger jeg bevæger mig på... men det er da blevet lidt bedre med tiden :D

Kommentar fra: næstegang d.18-02-2013 00:39:15
Jeg har altid pakket meget, og slæbt mig halvt ihjel, og er gået over til nu at pakke let, en kasse med div. Agn, og syntes personligt, at det har effektiviseret mit fiskeri meget.

Kommentar fra: seb67 d.18-02-2013 00:42:30
Det er vel først når man kommer hjem igen at man finder ud af at man har slæbt for meget med;-)
Men det er noget lort at gå ned på grejet;-)

Kommentar fra: toraa d.18-02-2013 05:17:50
Mon ikke, og jeg slås stadig med det. Det er da blevet bedre, ikke meget - men lidt c¨,).

Kommentar fra: fighterwt d.18-02-2013 08:11:30
Har det ligesom saja. Men nu ved jeg at saja har relativt kort afstand til mange fiskepladser som han kender særdeles godt. Jeg tror man tager mere grej med når man skal gøre langt og til en forholdvis ukendt fiskepladser. Det ville værre dumt at ankomme og finde ud af at det der fanger på dagen ligger derhjemme. Senere når man har oparbejdet viden og erfaring med pladsen, så gider man ikke slæbe alt muligt unødvendig grej med.

En anden fordel ved at have en 4-5 forskellige blink og fluer med er at man forholdvis hurtigt får fiske dem allesammen af på en plads og er der ikke gevinst flytter man hurtigt til en ny. Man fisker meget mere opsøgende på den måde. Hvis man har 20-30 forskellige blink eller fluer med kan stå i en situation hvor man fisker i times vis på en fiske tom plads med forskellige agn.

Kommentar fra: truntetrut d.18-02-2013 10:06:07
Da jeg startede min fiskekarriere for alvor slæbte jeg også altid hele mit skab med diverse grej med, for man vidste jo aldrig hvad der kunne blive brug for.. Det er slut nu og når jeg skal på tur er det altid målrettet efter en art og så pakker jeg kun lige det aller mest nødvendige..

Kommentar fra: Hardy u d.18-02-2013 10:22:37
Landingsnet (ikke altid).
Pose til fangsten;).

Kommentar fra: storfyr d.18-02-2013 10:37:17
det er endelig lykkedes mig at finde min niche, så jeg har kun en lille kasse der kan lægge i forlommen på mine waders og en blærerøvsring til den altid "sikre" fangst ;) så kan man gå/stå i lang tid uden at blive træt :)

Kommentar fra: troels38 d.18-02-2013 11:18:23
Jeg har også problemet. Nu pakker jeg "let" sådan at alt kan være i mine lommer, men tasken med alt det unødvendige står altid klar i bilen "hvis nu" man lige mangler, og det gør man aldrig men hvis ikke jeg har den med en dag, så mangler jeg sikkert noget.

Ja!!.. man er sgu mærkelig.... ;-)

Kommentar fra: salty br9ngr d.18-02-2013 11:27:39
Grejet fylder ikke så meget, ved nogenlunde hvad jeg får brug for der, så 4-5 timers fiskeri fylder ikke meget i bagagen.
Men er det en lidt længere tur vil jeg gerne have mulighed for at lave et bål og varme noget mad, evt. stege en fisk.

Jeg er nok også mere en bums end en sportsmand når det kommer til udendørs livet..

Det betyder at jeg tit medbringer ting som min jetboil, kaffepulver, salt (altid en pose salt), en pose dej (altså til brød), 2 L vand, pølser ell. lign... En rulle snor, viskestykke, bestik.. En grillrist, som lige passer ned i tasken.
I dag skal jeg ud og finde mig en lille stegepande og måske en gryde, som så må hænge uden på tasken eller bare ligge i bilen - nu bliver det jo ganske snart vejr til at overnatte ude :-)
Min makker er heldigvis flink til at slæbe øl og kage.

Det kan alt sammen være i min rygsæk og jeg kan holde til at gå langt. Synes egentlig mest det er waders og alt det ekstra tøj der hører årstiden til, som er besværligt på vejen ud og hjem.

Kommentar fra: fjummer d.18-02-2013 14:01:27
Kender det alt for godt.
På min sidste kuttertur lignede jeg en der var ved at flytte udenlands.

Når man så er ude på sundet, er det minimalt hvad man når at få brugt, af den bunke man slæber med.

Kunne være man næste gang bare skulle prøve med følgende.
Stang,hjul,forfangsmappe,pirkemappe,smågrejsæske og intet andet udover de nødvendige værktøjer man har i sin jakke.

Men det er jo også hyggeligt at stå med hele samlingen derude og tænke på vejen ud, hvad der mon skal i brug på selve dagen :)

Kommentar fra: blep d.20-02-2013 09:39:54
Er det ikke et af vores største problemer? Både økonomisk og pladsmæssigt? ;p
Der er aldrg grej nok!

Personligt er jeg i den 'heldige' situation, at SU-styrelsen og jeg ikke er helt enige om hvor mange penge jeg skal have til grej - det sætter en naturlig begrænsning... derudover har jeg efterhånden lært begrænsningens kunst, så problemet er ikke så stort længere. Alle de der små 'uundværlige' dimser der kun kan én ting har jeg snart ingen af

Kommentar fra: Bad One d.20-02-2013 10:07:29
==>Salty , du mangler da bare campingvognen ;-)

Kommentar fra: bøllestefan d.20-02-2013 10:24:45
phuha..har til tider samme problem..er dælme også surt at stå på kysten og lige mangle "det" :p men har egentligt ikke oplevet det endnu..men afligevel når jeg prøver at begrænse mig til en "hurtig tur" så kommer der nu rigeligt med..og ender altid med jeg bander og svovler over kaffekanden og madpakken tager så meget plads :D !

Kommentar fra: Fiskeblink d.20-02-2013 12:03:50
Jeg HAR haft det sådan. Men har det langt fra sådan mere :)

Stang, vaders, en håndfuld blink, kaffekanden og noget at spise. Det er alt hvad jeg har med nu til en almindelig tur.

Da jeg havde båd tror jeg at jeg ville kunne overleve i en uge og kunne fiske i 2 år uafbrudt. Hvad der ikke blev slæbt med af unødvendige ting. Men, der var ofte ture hvor noget liige kunne bruges og en anden tur hvor noget andet liige kunne bruges. Så, så sådan på det at nok blev ALT ikke brugt å samme ture men over 50 ture blv det meste brugt alligevel. Og så havde det sin berettigelse :o)

Kommentar fra: Kern Lund d.20-02-2013 12:40:17
Griner af indlæg husker i tidernes morgen hvor jeg fiskede både spin og flue ,slæbte med af grej , valgte flue og alt står nu i stor kasse så det er altid klart tørrekroge oven over kassen så det er kun på den valgte plads , alt undertøj er inde i en skuffe i huset så det på kaffe madpakke :-) så er jeg kørt :-))

Kommentar fra: toraa d.20-02-2013 16:00:29
Ok den der endnu ikke er kommet sted til kysten, uden at glemt sit fiskehjul, eller termokanden eller madpakken eller .... - ja så har du noget tilgode, og vær vis på at din tur nok skal komme!.
Det gode er så at hvis tingene ligger på køkkenbordet, er skaden jo ikke så stor c¨,). Det er straks værre når stangspidsen ligger ude i sivene, og mørket er faldet på. Så er det man bliver rigtigt glad for at have husket at pakke sin lommelygte, og endnu mere når man finder stangspidsen igen.

Kommentar fra: Bad One d.20-02-2013 16:13:49
Haha sikken en oplevelse.

Som 17 årig gik jeg ud jeg med en kammerat ud tilamagerværket.
Der var vel ca 1 times gang. Vi havde 2 stænger og 5 kastepirke.
Ret hurtigt mistede min ven de 4 af dem.
Syns ikke han bare skulle kigge på , så vi kunne dele om den
Sidste.
Skulle jeg aldrig have foreslået.......den smed han også...
Laaaang tur hjem , fra en alt for kort tur

Kommentar fra: seb67 d.20-02-2013 16:36:50
Ankommer til fiskepladsen rigger fluestangen til og så hvor fanden er fluerne;-)
Eller ankommer til kronborg og stiller sig på spidsen af pynten og begynder at fiske og der kommer en bølge og man bliver stående som sædvanlig, hvad fanden er i træsko i stedet for gummistøvler;-)

Kommentar fra: Bad One d.20-02-2013 16:51:26
Haha seb67 , det giver sgu kolde fødder..

Kommentar fra: toraa d.20-02-2013 17:04:26
Når jeg så mindes min første spinne tur i åen, for nogen tid siden, vækker din fortælling da også minder om en anselig mængde blink, der aldrig nåede at komme i vandet, men blev hængende i træerne på den modsatte bred. Det var så mig der mistede endegrejet, men efter en lang vandring om til stedet på den modsatte bred, opdagede jeg at de sad for højt oppe, til gengæld hang der da en pæn samling af endegrej, jeg bestemt kan sige at jeg ikke havde haft med hjemmefra. Så andre end mig, havde da også været uheldige,og siden er det bestemt ikke blevet mindre på bestemte stræk af åen, selv om jeg nu ikke mister nær så mange der mere c¨,).
Håber da det var om sommeren, træskoene fik deres dåb som waders.

Kommentar fra: salty br9ngr d.20-02-2013 21:06:48
@Bad One: Ja, det kunne være skønt med en campingvogn, men nu tager jeg jævnligt bussen og der er den lidt uhandy ;-)
Arj, mit gear fylder ikke så meget som det lyder til og der er mange dage hvor det stort set bare er en stang og et hjul og så lidt småting i lommen.

Kommentar fra: rasmusas d.21-02-2013 09:01:36
Nu fisker jeg meget med min dreng på 6år og har gjort en ihærdig indsats for at han selv kan kaste, binde knuder, sætte orm på krogen osv. Dejligt at han er selvstændig, men det resultere også i en del mistet grej på nogle ture. Af den grund bliver jeg nødt til at pakke en del grej og jeg tager gerne to ens endegrej med, så knægten har mulighed for at få det samme på igen hvis vi han mister det. Det hænder også at far fanger fisk og så skal han jo fiske med det samme endegrej:-)

Kommentar fra: blep d.21-02-2013 09:58:10
rasmusas - jeg ved naturligvis ikke om du allerede har gjort det, men ellers så udstyr ham med line der er en del kraftigere end godt er. Hvis det er bundhug, træer osv. der sluger grejet kan noget af det sikkert redes med kraftigere line...

Kommentar fra: streetkingdk d.21-02-2013 10:12:19
jeg har en værktøjskasse med hjul på den bliver stillet om bag i bilen sammen med en spinnestang og min fluestang når jeg så ender hvor bilen tager mig hen så først der bestemmer jeg mig for hvad jeg skal fiske med... så fylder man en lille pose med enten fluer eller hvad den stang man bestemmer sig for at bruge kommer det i lommen på mine waders og så fiskers der... et par timer senere måske er der tid til pause, tilbage til bilen til kaffe og så må man lige gå det grej igennem man havde med det kan jo være det man til at starte med havde med slet ikke virkede man skal måske os lige skifte stang... jeg har stortset altid den kasse med da mine fisketure er spontane da jeg har 2 børn under 1.5 år... så er der et hul er det med at udnytte det... hehe og så er der ikke tid til at tænke jeg skal have og og og... nej bare smide grej i bilen og afsted...

Kommentar fra: danueru d.21-02-2013 15:27:13
ja jeg gør det samme dennis :)

Du skal logge dig ind, for at kunne svare eller lave egne indlæg.

Er du ikke allerede oprettet, kan du oprette en konto ganske gratis.

Top 10
Målinger
Fisk og Ferie
Tangeværket
Åernes tilstand i den nye struktur